Inna Põld: Oluline on õppijas üles leida see miski, mis paneb ta tegutsema

Sildid: , ,

Inna Põld on Tallinna Majanduskooli õpetaja ning veel eelmisel aastal said ka Kopli Ametikooli õpilased osa tema ettevõtlusõppe tundidest, mida aitas eluliseks muuta Inna tegevus ka ettevõtja ja ettevõtluskoolitajana.

Eesmärk on anda koolist kaasa julgus küsida, eksida ja lai silmaring

Olen Inna Põld ning majandust ja ettevõtlust olen õpetanud alates aastat 2010, mil asusin õppejõuna tööle toredasse kooli nagu Eesti Hotelli ja Turismi kõrgkool. Koos ettevõtluse ja majandusega oli tore edasi anda ka oma teadmised turunduse, projektijuhtimise ja finantsmaailast. Paralleelelt EHTEga õpetasin ka ettevõtlust Tallinna Kopli Ametikoolis (2014 – 2019). Mõlemas koolis oli olemas loomulikult õppekava ja kõik muu sinna juurde kuuluv, aga õpetaja sai siiski lähtuvalt õpiväljundidest ise valida tempo, meetodid ja vahendid. Seega olid üsna lahtised võimalused.
Minu eesmärk ei ole kindlasti olnud teha õppijatest teoreetikud ja tasaselt kuulajaid-kirjutajaid. Olen ikka veendunud küsimuste küsija, väitluste arendaja ja süstinud julgust, et oma arvamus ei saa olla vaka all, et ka kõige utoopilisem mõte peas võib saada reaalsuseks või siis mitte. Ehk ise arvan, et olen õppijale kaasa andnud julguse küsida, julguse eksida, võimaluse näha asju hoopis teise nurga alt.
Kuna töötan rohkem täiskasvanud õppijaga, siis neil on oma väljakujunenud arvamused, neil on kogemused ja oskused ja nendega tuleb alati arvestada. Loenguruumis tuleb säilitada hea ja rahulik keskkond – selline keskkond, kus kõik julgevad oma arvamuse välja öelda, julgevad küsida. Metoodikad selguvad kursuse käigus – iga kursus on erinev. Mõnele sobib rohkem grupitööd teha ja mõni soovib ilmaasju lihtsalt arutada. Mis toob teadmise, et olen õigel teel? See kui õppija teatab, et vot nüüd sain aru!

Tuleb luua palju seoseid, et noored oskaksid avada õigeid uksi

Me ei saa õpetajate ega koolitajatena anda kaasa kindlust, et kui oled lõpetanud aine, saad nende oskustega teha seda, teist ja kolmandat. Meie võimuses on anda vaid suunad ja uksed – nad saavad ise valida, mis suunas minna ja missugune uks avada. See on nende otsus ning noorte toetamiseks tuleb luua palju seoseid. Õpetajana töötama motiveerivad ja panevad silmad särama minu õppijad. Nad on alati olnud toredad ja hakkajad ning oma väikeste vimkadega.

Soovitused alustavatele ettevõtlusõpetajatele

Esita küsimus:“ Miks?“ Kas teha sellepärast, et kõik teevad ja nii on hetkel kombeks või teha selleks, et ka endal oleks väljakutse ja huvitav. Oluline on õppijas üles leida see miski, mis paneb ta liikuma ja toimetama. Ole ise positiivne ja rõõmus, julge vigu teha ja vahest ka enda üle naerda. Suurem osa selle „miski“ leidmisel on omad kogemused. Mina näiteks mõtlen selle peale, missugused olid minu „halvimad“ õpetajad ja püüan teha midagi teistmoodi. Peamine on siiski õppija kuulamine ja kuulmine, tema muredele ja rõõmudele kaasa elamine ning tagasiside andmine ilma igasuguste hinnangute, sildistamise ja halvustamiseta. Püüan alati näidata ka idee ja mõtte teist külge – olgu see siis halb või hea. Eesmärk on panna õppija mõtlema ja nägema suuremat pilti. Olen Tallinna Kopli Ametikooli käsitöö eriala kutseõpetajatele ülimalt tänulik, et nad viivad õppijaid väga paljudesse ettevõttetesse – palusin siis õppijatel ka ettevõtluse tasemel tähelepanekuid teha. Olen kooli kutsunud ettevõtjad rääkima oma tegemistest ja mitte ainult läbi suure positiivse prisma, vaid ka sellest, kuidas läbikukkumisega hakkama saada.

Mida võtan kaasa ettevõtlusõpetaja meistriklassi koolitusprogrammist?

Grupikaaslased olid ikka väga ägedad! Võtan kaasa teadmise, et meeskonna töö toimib ainult siis, kui meeskonnaga suhelda kogu protsessi vältel!

 

Järgmine ettevõtlusõpetajate meistriklassi koolitusprogramm stardib märtsis. Registreeru siin!