Läänemaa ettevõtjad said Tallinna õpilastelt ideid ja nõuandeid
Sildid: ettevõtlusõpe, kooli ja ettevõtte koostöö
Foto: Urmas Lauri, Lääne Elu
Tallinna 32. Keskkooli ettevõtlusõpetaja Tiina Saar jagab oma õpilaste distantsõppe tegemisi, mis olid seotud ülipõneva koostööga Läänemaa ettevõtjatega.
Kui küsisin Tiina Saarelt aprillis tema distantsõppe tegevuste kohta, sain vastuseks: „ Minul praeguse kriisi ajal midagi erilist, põnevat, uut või innovaatilist välja pakkuda ei ole.“
Hm, hästi siis..
„Seda seetõttu, et paar nädalat enne keerulist situatsiooni käisime taas õpilastega Läänemaal, et teha koostööd kohalike väikeettevõtjatega. Hetkel õpilased tegelevadki äriplaani kirjutamisega. Suhtleme meilitsi ja tunni kirjeldused on e-koolis olemas,“ selgus tõde.
Edasi hakkas rulluma ülimalt asjalik ja põnev projekt! Nimelt kogusid 11. klassi õpilased märtsi alguses Läänemaa ettevõtetest materjali, mille põhjal tuli kahe nädalaga koostada äriplaan ja kaitsta seda Swedbanki krediidikomisjoni ees hüpoteetilise laenu saamiseks. Siis, kui gong kuulutas eriolukorra alguse, saidki õpilased mõnusalt kodus oma äriplaane vormistada. Panga vastused tulid seekord kirjalikult. „Sügisel soovime tulla Haapsalu ettevõtjatele omi äriplaani äriideid rääkima ja nendelt kui tegevettevõtjatelt tagasisidet saama,“ täpsustab õpetaja Tiina Saar edasisi plaane.
Läänemaa ettevõtjate huvi saada noortelt ideid ka enda tegevuseks oli suur. Teise projekti raames tehti väikeettevõtjatele eelarve analüüsi ja sealt tulenevalt ettepanekud, kuidas tulusid suurendada ja kulusid kokku hoida. Aprillis kandsid õpilased Zoom keskkonnas nii linnavalitsuse liikmetele kui ka ettevõtjatele oma ideed ette. Kulude kokkuhoiu kohti noored siiski kohe ise leida ei osanud.
Lisaks analüüsiti ka Mustamäe kultuurikeskust Kaja teemal „Mis tooks noore täna kultuurikeskusesse“. Keskus sai väärt ideid ja lahendusi otse noortelt endilt.
Loe lähemalt õpilaste Läänemaa ettevõtjate külastustest ja tegevustest Lääne Elust:
Majandusolukord kui tulevane õppeülesanne
Eriolukorras, kui õpilased tegelesid iseseisva tööga ehk nimetatud analüüside ja äriplaanidega, tundis õpetaja Tiina puudust elavatest ühistest aruteludest, tagasisidest ja uutest ideedest, samuti lükkusid sügisesse põnevad ettevõtjatega kokkusaamised.
Siiski oli distantsõppes tema sõnul ka palju positiivset: „Arvan, et õpilaste iseseisva töö oskus sel perioodil kindlasti suurenes. Loodan, et õpilased mõistavad, et vahetu kontakt õpetajaga on väärtus, mida hinnata. Kui tudengitele on tavapärane, et loengutes käiakse vähem, valikuliselt ja materjal on e-keskkonnas olemas, siis gümnasistide jaoks on see valdavalt uus olukord. Võib-olla mõnele sobib ja mõnele mitte,“ mõtiskles Tiina.
„Avastanud olen enda jaoks seda, et meie tänapäeva noored on hästi hakkajad, põnevate ideede ja kiire mõtlemisega. Uudishimulikud ja valmis omi ideid ellu rakendama. Mina kui õpetaja tunnen neist puudust! Iga kriis õpetab meile nii positiivset kui ka mõtlemapanevat. Usun, et tulevased majandustunnid on need, kus saame kriisisituatsiooni majandusolukordi analüüsida ja teha oma järeldusi!“