Ettevõtlusõpetaja BLOGI: Tartu kutsehariduskeskus, Mariin Alatsei

Sildid:

Juba ongi käes detsember – kuhu need eelmised kuud küll kadusid? Mulle hetkel tundub, et septembrist kuni tänaseni käis küll kõik vaid ühe sõrmenipsuga. Samas toimus möödunud kuudel nii palju meeldejäävat, et seda kindlasti märakamata ei saa jätta. Tegutsemist on küll tõesti rohkesti ning eriti aega õpetajate toas kohvitada küll ei ole. Kuid pean tunnistama, et mõnikord on ikkagi vahetunniajal kabinetis olevale diivanile mõnus 5 minutiks pikali visata, võtta tass teed ja kolleegida jutustada või lihtsalt niisama võtta hetk ja tunda rahulolu tehtu üle ning meenutada ägedaid ettevõtmisi.

Oktoobri keskel ootas mind koos õpilastega ning kolleegidega sügisene Saaremaa, kus osalesime Noore Meistri ettevõtlusoskuste võistlusel. Meie koolist osales võistlusel kolm võistkonda, kes kõik näitasid tõelist taset ning kellest kaks pääsesid ka Noore Meistri telesaate salvestusele, nende hulgas ka minu väga tublid spaateeninduse õpilased. Nagu tänaseks on teda, siis ettevõtlusoskuste Noore Meistri tiitli tõid koju meie kooli õpilased ning minu juhendatavad õpilased saavutasid neljanda koha. Pean tunnistama, et on ikka uhke tunne küll ning kodus telekast saadet vaadates pühkisin nii mõnigi kord õnnepisaraid. Noor Meister oli minu esimene nii suur võistlus ning ilmselgelt oli mul kerge närv võistlustele minnes ikka sees, aga seda kogemust, mille sain, ei vahetaks mitte millegi vastu ning ootan põnevusega juba järgmisi selliseid väljakutseid.

Otse Saaremaalt tulles istusin aga ise hoopis kaamerate ette ning rääkisin oma tööst, õpilased olid kutsunud mind Podcasti esinema. Turismiettevõtte teenindaja eriala õpilased teevad praktilise turunduse tundide raames jutusaateid, kuhu kutsuvad erinevaid külalisi põnevatel teemadel rääkima. Saate tegemiseks peavad õpilased kõik ise organiseerima ja korraldama. Muidugi on õpetajad toeks aga kogu vastutus on ikkagi õpilastel. Sellised praktilised tegevused õppimisel on minu arvates parimad. Saadete vaatamiseks tuleb Youtube-st üles otsida Tartu Kutsehariduskeskuse kanal.

Ja et õpilased saaksid ikka korralikult ettevõtlustundides õpitut ka praktiliselt katsetada ning panna ennast proovile, siis jätkame ka sellel aastal ülekooliliste häkatonidega, mille traditsioon sai alguse eelmisel aastal, kui viisime läbi ettevõtlusõppe ümberkujundamise projekti. Kokku oleme sellesse õppeaastasse planeerinud 4 suurt häkatoni ning äri ja kaubanduse osakond on algatanud ka enda osakonna siseste häkatonide korraldamise. Novembrikuisel häkatonil osalesin kosmeetikute õppegrupiga, kelle jaoks oli see kindlasti korralik väljakutse. Kopeerin siia ühe õpilase tagasiside, peale kahepäevast häkatoni, mis minu arvates annab ideaalselt kogetud emotsioone ja tundeid edasi. Õpilane kirjutas järgnevat: „Tahan teid veel tänada selle kogemuse eest! Algul oli küll natuke hirmus, kui tunnis sellest üritusest rääkiste. Eks me omavahel ka rääkisime esimesel häkatoni päeval, et issake kui väitav ja raske ning infot oli palju, kuid lõppkokkuvõttes jäid kõik ikkagi väga rahule. Aitäh, et motiveerite ja pushite!“ Tõesti häkatoni päevad ei ole kerged – ideede genereerimine ja vastavate ülesannete lahendamine nõuab korralikku pingutust ja ka esinemisjulgust kaasõpilaste ees. Kuid peale kahte päeva näha õpilaste säravaid silmi ja rahulolu ning kuulata nende positiivseid kommentaare kogetu kohta, siis on see kõik seda väärt!

Sama kosmeetikute grupiga, võtsime punkti ka spaateeninduse õpilased, käisime novembris õppekäigul Pärnus, kus külastasime erinevaid spaasid ning ka Pärnu Kutsehariduskeskust. Õppekäigul sidusime nii eriala kui ettevõtlusõppe, vaadates nii hoolitsuste läbiviimist kui ettevõtte tegutsemise korraldust ja toimimist. Väga huvitav oli kuulata, kuidas saadi hakkama koroonakriisist tulenevate raskustega ning kuidas pidid oma tegevust ümber planeerima ja korraldama, et võimalikult hästi hakkama saada. Sellistel rasketel aegadel ei ole aega istuma jääda ja haletseda, vaid tuleb tegutseda. Ka õpilased jäid õppekäiguga väga rahule ning pikal tagasisõidul oli kuulda bussis huvitavaid arutelusid ettevõtluse osas ning praktika ja töövõimaluste kohta. Pärnu Kutsehariduskeskuses aga vaatasime, kuidas tegutsevad sealsed iluvaldkonna õpilased ja kuidas nemad on oma õppetööd korraldanud. Tõeliselt põnev on näha, kuidas teised koolid toimetavad – soovitan selliseid külastusi ette võtta ja vahetada kogemusi kolleegidega.

Õppekäigul nähtut ja õpitut aga sidusin veel mitmesse tundi klassiruumis, näiteks arutasime tundides külastatud ettevõtete peamiste klientide üle ning õpilased tegid vabalt valitud õppekäigul külastatud spaale reklaami, selleks kasutasid nad nii pilte kui ise tehtud videosid. Reklaami tegemisel tuli neil aga lähtuda just eelkõige peamisest kliendist ning sellest, milline reklaam üldse mõjub neile ning kus seda avaldama peaks. Seejuures rääkisime ka sotsiaalmeediast ja mõjuisikutest, kes mõjutavad meid erinevaid tooteid ja teenuseid tarbima ning läbi kelle ettevõtted reklaami teevad.

Et novembri lõpp ja detsembri algus ei oleks liiga rahulik, siis käisin kooli turundusmeeskonnaga Soomes Helsingi Ärikolledžis. Koolituse peamiseks teemaks oli, kuidas kaasata täiskasvanud õppijaid kooli turundustegevusse. Nimelt osaleb meie kool põnevas projektis, kus on veel osalejaid näiteks Itaaliast, Bulgaariast ja Soomest. Ütlen ausalt, et ma alguses küll pisut kahtlesin, kas minna või mitte – pikk sõit, võõrad inimesed ja võõras keel, mis ma seal teen ja kas ma saan hakkama ehk sellised klassikalised väiksed hirmud enne midagi uut. Aga need neli päeva olid tõeliselt põnevad, ma õppisin ja nägin nii palju uut ning võtsin endaga kaasa palju ägedaid ideid, mida tahaksin ka enda töös rakendada ja katsetada. Ma olen väga tänulik, et mul oli võimalus sellel koolitusel osaleda ning see oli järjekordseks tõestuseks, et ei pea kartma uusi olukordi ja ettevõtmisi, vaid hoopis tuleb võimalustest kinni haarata ning lasta ägedatel asjadel juhtuda!

Nüüd aga on ootamas väike puhkus jõulude ajal, et siis jällegi jaanuaris uue hooga alustada. Mul on küll uuele aastale suured ootused – loodan, et see on vähemalt sama seikluste rohke, kui lõppev aasta. Kindlasti on ka uue aasta algus, et meie koolile väga tähendusrikas, nimelt vahetab kool nime. Nii et kui ma järgmise postituse kirjutan, siis ei ole ma enam Mariin Tartu Kutsehariduskeskusest vaid Mariin Tartu Rakenduslikust Kolledžist. Minu arvates kõlab see väga uhkelt ning sobib hästi kokku sellega, mida me teeme, õpetame ja milliseid võimalusi koolis pakume.

Loe siit eelmist blogipostitust!